Sovdags..

Sitter nyduschad i soffan nu, skönt. Skulle bara tjecka mejlen innan jag nannar kudden. Måste först slita kim från datorn förstås, haha.

Klockan ringer 04.20 imorgon (tio minuter mer sovmorgon än vanligt,haha). En dags jobb kvar denna veckan, så det skall inte vara några problem.. efter jobb susar jag och kim till lund, skall inte handla något särskilt, lite skruvar och så.

På lördag skall jag och kim upp till ica,cilla och fredrik. där ska vi käka middag och umgås. Även prata om vår lilla resa till göteborg som bokades igår :)

Nej, nu måste jag verkligen sova, klockan ringer om lite mer än 5 timmar, haha.

Sov gott allesammans :)

Kreta.

Bättre sent än aldrig. haha. här kommer lite bilder från min och kim semester i Platanias, Kreta 16/7-23/7 :)

Klicka på bilderna för större bild

Vi, när vi nyss landat och satt i transferbussen påväg till hotellet. ingen AC, skit svettigt, haha

Kim, när han badar i havet

Här väntade vi på ett tåg (inget riktigt, utan ett sånt som "lilla tåget" i ystad. Vi skulle på en rundtur genom ön.

Vi, väldigt svettiga i det lilla tåget :)

Här var vi i den lilla hamnstaden, kissamos, där vi tog en stooor båt ut till gramvousa och den kända lagunen, balos bay

Väldigt fin utsikt från båten..

Framme i balos bay.

Kim, i det väldigt grunda,varma vattnet.

haha, kim skär apelsin, som stänkte upp i ögat..
Vi köpte nämligen apelsiner från en lokal bonde där nere, där fanns fullt av apelsinträd :)

Vi lagade pastasallad och grekisktbröd en dag när vi inte orkade äta ute.

En väldigt god drink inne på en bar.. eller, baren var utomhus:) synd att jag inte fick fotot när jag blev severad, det fanns ett tomtebloss i som lös fint :)

En dag inne i grannhotellets pool. (vi hade ingen egen eftersom vårt hotell låg mitt på stranden, men det var badförbud en dag, väldigt starka vågor, så då fick vi självklart låna poolen där).

Väldigt fin utsikt från en restaurang vi käka på.. var dock vääääldigt att jobbigt att gå upp för alla små trappsteg, den låg uppe på ett berg, och fast att klockan var runt 21 så var det ca 27 grader.

Kareokekväll på en mysig bar vi fastnade för.

En liten paus med fika.

Vårt hotellrum, sängen. jävligt obekväm. haha

vårt lilla kök.

Kim, påväg mot stan på kvällen.. Vi hade 50 meter till stan och 0 till stranden, såå himla bra.

Vi spelade en massa minigolf på kvällarna, skitmys. ser dock väldigt ljust ut, men klockan var typ 21.

Inne på minigolf banan kunde man köpa iskall dricka. mysigt att sitta där och kolla på folk ;P

En dag på stranden.

Jag på vår balkong

Vi, på en annan mysig utflykt i en grotta.

grotta.

Jag, på någon restaurang.

Det var en del bilder, inte alla, men orkar verkligen inte lägga upp fler nu ;P

mini semester.

Nu har jag bokat en minisemester till mig,kim,erica,cilla,och fredrik =).. vi ska till göteborg den 9 oktober, och stannar där tills den 11 oktober.. vi ska vi i en stuga i lisebergsbyn och ha det skitskoj. vi ska även se showen "walking with dinosours" den 10 oktober på skandinavium.. kommer bli en skitrolig helg, längtar redan =)

roligt.

Satt nyss och läste på Aftonbladet ... såg en artikel om "medelhavets 33 bästa stränder".. och som nummer 1 låg BALOS BAY, KRETA. Vi tog en båttur och besökte denna välkända lagun, som det är.. lite roligt faktiskt.. där var verkligen skit häftigt..

Bild på kim när vi var i balos bay.. vattnet var så grunt som på bilden i ca 300 meter..skitcoolt.

extremt irriterande..

Usch.. somnade på soffan i över en timme, vaknade för ca 20 min sen. vart tog kvällen vägen?

Nyss tagit en dusch, vid 21 ska jag se en film sen blire att sova.. klockan ringer 04.00..

redo

nu är jag redo för middagsgäster och partaj :)

Lördag

Sitter lite vid datorn just nu.. Kim är och lämnar ludde och macke.. vid 4-5 snåret kommer Ica och fredrik hit. Vi ska laga mat tillsammans, Nice :) Lite senare kommer Mogen och hämtar oss allesammans och kör oss hem till henne i Glemminge, därute blir det partaj :) Sen får det bli taxi hem ikväll för det var snålt med fylletaxi ikväll, haha. Alla är upptagna. Men men.

Har köpt ett par nya byxor och en ny tröja som jag troligen skall ha ikväll, kommer bilder sen ..

Dagen började med frulle på espressohouse. GOTT vill jag lova.. Sen till middag skulle det bli något gott som Ica kan.. Jag fick instruktioner om att handla matgrädde,svamp och klyftpotatis.. sen skulle de handla fläskfilé och vitlök...så de låter som att de blir något smarrigt. Och jag skall minnsann göra en skitgod sallad med vår GODA olivolja vi köpte från en bonde nere i kreta. MUMS

Ja, det blir ett trevligt avslut på en härlig 2 veckorssemester :)

Hemma från kreta..

Inatt landade vi på sturup lite i 01. Så var hemma runt två. vi somnade i princip direkt när vi kom innanför dörren,haha. Vi har haft en riktigt härlig vecka nere i Grekland och det känns lite trist att man ska börja jobba igen på måndag..

Jag lägger in bilder och skriver om resan i morgon, orkar inte just nu..

Nu sitter iaf jag,kim,ludde å macke här hemma och "lanar" lite. eller vad man kallar de. haha..

snart ska vi alla se friday 13th. Hoppas den är bra:) (eller läskig i alla fall)

Imorgon kommer min kusin och hennes pojkvän hit på middag, NAJS. sen på kvällen är det party hos Mogen :)

fortf. i kreta..

Nu sitter vi pa internet cafet igen.. vi har checkat ut fran hotellet och nu ska vi vanta i ca 6 timmar innan transerbussen kommer, drygt.. vi kan inte sola och bada, for bade jag och kim har fatt brannblasor. hela kims axel ser ut som en brannskada, sa vi far nog gora nagot at det nar vi kommer hem.

Jag svettaaaaaaaas. haha. har ar typ 33 grader just nu.

Hors nar vi kommer hem.

kretaaa

Sitter nere i kreta nu. nice som fan. varmt ar har oxa. idag var det rod flagg sa vi kunde inte bada i havet. men vi simma runder i poolen ist. bade jag och kim liknar tva tomater. haha. nej, nu ar klockan snart nio och det ar dags att leta efter en nice restaurang.

HeJDA

Harry potter och halvblodsprinsen.

Jahapp, då var man hemma från harry potter bion. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska säga om den.. Jag blev väldigt besviken och ja, den var inte alls lik någon av de andra filmerna. Mystiken var borta, trolleriet var borta. allt det som varit bra var borta.. Att slutet sög hjälpte ju inte direkt. Det var en mellanfilm helt enkelt, för man förstod ingenting.

MEN, jag ska på semester om ett par timmar så jag bryr mig inte, haha :)

Onsdag.

Jahapp, då har halva första semesterveckan gått, och vi har haft fullrulle. Igår och idag har vi tvättat och packat som galningar. haha. Härligt. Städat toaletten (usch) och köket. Just nu är allt en enda röra här i vardagsrummet och även inne i sovrummet, får städa där lite senare..

Kim är just nu och lämnar tillbaka vår tv.. Vi köpte en ny för ca 2 veckor sen och eftersom vi köpte en plasma så brändes text in. typiskt. Nåja, kim pratade med sina vänner på elgiganten och de var snälla och sa att om vi lämnar tillbaka tvn, kan vi få en annan, bättre för samma pris som den vi har. SNÄLLT! det tackar man ju inte nej till..

Jag ska snart ner till stan och träffa mogen. vi har inte setts sen vi tog studenten så en fika är välbehövd. Sen vid 20 möter jag upp kim och vi ska då ner och se harrypotter filmen. GYTT.. den varar väl till ca 23.30, sen vid 03.00 ringer klockan å då är det dags att åka till Sturup :D ska bli sååå härligt med en vecka nere i Kreta. Såg att den stora bloggerskan KENZA oxå ska dit inatt/imorgon.. till exakt samma ställe, platanias.. häftigt . haha :)

Nej, nu ska jag packa och städa lite till innan fikan!

Brüno

Hemma efter att ha sett 22.00 bion i Lund. Brüno var precis lika vidrig och patetisk som jag trodde, men fy fan vad vi skrattade. haha. Den är så dålig att den blir suverän. Jag rekomenderar alla att se den.

Nu är klockan lite över 01, och jag är trött. så natti.

Shopping.

DVD skivor (till pappa)

Linne från New Yorker.

Två långa linnen från New Yorker

Halsband från (nån affär på entré)

Chinos från Gina tricot

Oversize stickad tröja.

Köpte även nya bestick, handdukar, tvättkorg och present till far :)

ledig idag.

Naaajs :) fick ledigt från jobb idag, både jag och kim. Vi har varit och shoppat lite under dagen. Vi var först på Entré, sen IKEA sen nova lund. haha. Och snart dags för Bio inne i lund. Vi ska se brüno. Jag tror den är kanon! Lägger in bilder på det jag shoppat sen:)

rubrik.

Nyss hemkommen från middag hos mamma och pappa. Gott :) fick även god efterätt, gillas skarpt! Deras badrum börjar ta form, kommer bli skitsnyggt när det är färdigt. :)

Nu sitter vi och tar det lugnt.. 2 arbetsdagar kvar, sen har vi semester.. och om 7 dagar sitter vi nere i Grekland :)

ORKA.

JAG VILL BLI FRISK FÖR HELVETE.

jag orkar inte må såhär.

ursäkta att jag är så sur.

hemma igen.

Hemma efter en tur i malmö. Fick köpt våra stativ på netonnet. Nu ska vi bara ha en tavla.. Ska inom ohlsons basar imorgon efter jobb. Får se om vi hittar något fint:)

Kim bygger just nu ihop dem, å jag sitter här. haha. Snart ska jag börja på middagen. Kim får Mozzarella/tomat fylld kyckling och jag ska ha mozzarella/tomat kassler. (kim gillar inte kassler å jag var sjukt sugen på det så). Till det blir det sallad och potatiskulor. GOTT!

Ikväll blir det att slappa. jag orkar inte göra för mycket ändå, jobb imorgon som sagt.

Här är en bild när byggare kim är igång! (tagen med min dåliga inbyggda kamera på datorn)

regnväder.

Oj oj . från ingenstans kom ett riktigt regnväder. halledah!

Rätt mysigt att sitta på en vaaarm inglasad balkong och höra regnet smattra på rutorna. mys.

Men, ja. nu ska vi vidare mot netonnet.DRYGT.

sommar.

ljuva sommarvärme. Så himla underbart. Mindre underbart är att ha feber och tungt att andas. men det går över. Har fått penicillin.

Jag och kim har hjälpt keith att flytta tv å sånt till malmö, sen har vi bara tagit det lugnt i det varma vädret.

Ikväll blir det subway och 21.00 bion. Lagom avslut på en varm dag.