Början på ett nytt kapitel..

Yes, som rubriken lyder så är det faktiskt så att jag nyligen kommit in i ett nytt kapitel av mitt liv.. Jag har ju slutat skolan! Är jag vuxen nu? Det kan man undra..

Skaffat körkort: Ja
Flyttat hemifrån: Ja
Förhållandestatus: Förlovad
Egen bil: Nej
Jobb: Nej

Ja, där var en liten lista... En del saker där tycker jag passar in till vuxenlivet faktiskt.. Ja, ett jobb hade ju inte skadat dock.. Men jag har ju sökt in till en skola som börjar i Februari.. och den 15 september söker jag ännu en gång in till malmö högskola, och hoppas på att komma in på den linjen jag vill denna gången...

Allting känns så himla bra just nu, Jag har en alldeles underbar lägenhet att bo i, som jag stormtrivs i...Och jag har ju kim, min alldeles perfekta pojkvän/sambo. Ingen är så bra som han! det vågar jag lova ;).

Nu går allting framåt och det känns så himla spännande.. Nu ska jag skapa mig en utbildning som förhoppningsvis kommer ge mig det drömjobb jag önskar. Och vägen dit är minst sagt väldigt rolig.

Jag och kim pratade lite om framtiden innan, och vi båda vill samma sak, och det känns superhäftigt. Att ens andra hälft känner och tycker precis likadant, fyfasen vad jag prickat in bra när jag valde pojkvän alltså, haha.

Att ha stora planer är kul.. Att flytta till en storstad, skaffa fancy jobb, skaffa hund, flytta in i villa... Ja, GUD vad kul det är att tänka på framtiden ibland.. Även om det är ett tag tills man kommer till olika punkten i "mål-listan".


Som sagt, fy vad spännande allt känns just nu :)

Kommentarer
Postat av: krisse

jobbade inte du i danmark? :/

2009-09-13 @ 16:21:26
URL: http://krissefisse.blogg.se/
Postat av: mammsen

vet du inte, att för oss är du alltid vår lilla tös..hahahahah.kramis

2009-09-13 @ 20:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0