Risotto..

Japp, Jag och kim lagade risotto idag, till oss och till mamma och pappa när de kom hem. Mums. var riktigt gott faktiskt.  Här är lite vad vi hade i

  • kassler
  • bacon
  • ris
  • gröna bönor
  • ärtor
  • gula och röda morötter
Det blev faktiskt jätte gott. och till det hade vi tzaziki.

Sitter och väntar på att min syster och lilla freja bus ska komma :D

Usch, orkar inte skriva mer just nu, ska ta och leta upp ett tangentbord så att jag kan spela sims 2 på min dator. haha :)
Hejs


Kommentarer
Postat av: ...inget att säga

Jag tvivlar inte en sekund på att er risotto var smaskig, här kommer bara ett tips. Prova aborioris, det är lite rundare italienskt ris, lägg i det i en gryta och bryn försiktigt tills riset blivit lätt transperant, häll därefter i buljong och låt riset koka i buljongen. När riset är klart skall där vara buljong kvar. Riv i parmesanost, så får du en väldigt fin och krämig risotto. Utöver detta kan du ta i vad du känner för. Själv kör jag böner, vitlök, svamp, zucchini, paprika, lök mm. Men så är jag ju åter vegitarian.



...Har länkat till dig!

2008-06-15 @ 16:14:43
URL: http://ingetattsaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0