Segis..

*gäsp*! gud vad trött jag är idag.. Gick visserligen inte upp förrän vid 9.00 imorse men ändå, haha. Måste bara berätta om en sak som stör mig oehört mycket.

Mamma och pappa köpte det här sommarkoret till mig..Det finns 50 resor inregistrerade på detta kort. 1 resa innebär 3 timmar. Så under tre timmar kan jag åka hur mycket jag vill, och ändå dras det bara 1 resa. Efter 3 timmar går man in på resa 2 osv. Ja, ni förstår nog.

Anyways. Jag åkte här hemmaifrån (dalaled) till skurup 10.05. Sen åkte jag vidare till ystad och tränade där. (mer om det strax). Jag tänkte ta 13.08 tåget tillbaka, eftersom det passade bäst. Så jag gick till biljettautomaten och tänkte inte direkt mycket mer.Klockan var då 12:50. Då får jag ut en biljett där det står "1 resor av 50 använda. tryckt 10.05 därefter giltligt 3 timmar". Alltså hade det inte ännu gått 3 timmar sen jag använde det sist, vilket innebär att jag hade kunnat åka på den biljetten OM det inte va så att tåget skulle gå 13.08, inte som det stor på biljetten (3 timmar efter 10.05). Det handla alltså 3 ynka minuter. Störigt va?. Nåja. jag visste att de inte skulle låta mig åka på den biljetten, för skånetrafiken är som de är, och jag vill inte flyga på 700 spänn i böter. Så jag gick fram till automaten igen när klockan var 13.05 (observera att tåget snart skulle gå) och när jag trycker in kortet (och förväntar mig en biljett där de ska stå resa 2 av 50) så står det fantamej "kan endast trycka en gång". VADÅ? jäkla skitautomat. Gick fram till en sådan som jobbar på tåget och förklarade min situation. och då snyser tanten surt och säger "jaja, för den här gången". Vadå tänker jag? för den här gången? jag hade ju inte kunnat gör annorlunda. himla konstigt system det där..

Haha, aja, nu är det ur mig iaf... Som jag skrev åkte jag in och tränade, med min vän Pauline. Var himla skoj.. Nu sitter jag här och har träningsvärk. haha! ska snart se lost med kim!

Ha det fint allihopa!

Kommentarer
Postat av: Natta

Sånt klydd blir man så himla trött på! Jag hade blivit stressad om det hade hänt mig! :)

2008-06-17 @ 22:33:40
URL: http://nezzzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0